Gå Tilbake   Kreativia.no > Design og Web > Webdesign

Med Adblock kan du ikke se våre awesome CommunityAds :(
Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22. Jan. 2010, 10:01:12   #1
Alex
Medlem

Sted: Fauske
Alder: 17
Rykte: 3 Alex er på en anerkjent vei
Dreamweaver Egen portefølje

Heisann.
Har fått i skoleoppgave hvor jeg skal lage min egen webside/portefølje. Står litt fast i grunn og vil gjerne ha tips/kritikk =)

Spørsmål!
Jeg har bruker bildene som bakgrunn og de justerer seg etter hvordan jeg har nettleseren. Altså om jeg tar tak i hjørnet og endrer størelsen på den. Hvordan i himmelen får jeg det til med menyen? Jeg blir gal Jobber i Dreamweaver CS4

Siden er delt opp i 4 deler; Home, Portfolio, About, Contact.
Home
Dette er en enkel side med lite info, det skal være en liten logo som forteller hvem jeg er og hva jeg gjør.

Portfolio
I bilderammen skal bildene komme og gå ettersom man klikker på dem. Vurderer og lage kategorier for foto og design, men er veldig usikker på hvordan man gjør det i flash. Må nesten ta det som det kommer.

About
Sier seg selv. Her kommer litt om meg, hva jeg gjør, hva jeg har gjort og hva jeg ønsker og gjøre fremover.

Contact
Her skal jeg legge inn to små bilder. Et med en konvolutt (klikk på den og send mail til meg), og et som fungerer som link til Twitteren min.

Edit: Kan vel legge til at jeg er ganske så inspirert av denne: http://www.krijtenberg.nl/

Sist endret av Alex : 22. Jan. 2010 kl 10:03:50.
Alex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23. Jan. 2010, 00:46:27   #2

Scorpy sin avatar
Scorpy
VIP

Sted: Trondheim
Alder: 21
Blogginnlegg: 5
Rykte: 2 Scorpy er på en anerkjent vei
Standard

Det er litt vanskelig å gi konkrete tilbakemeldinger før jeg ser plassering og utforming av selv innholdet på sidene. Synes likevel dette virker som et spennende konsept og et godt utgangspunkt

Ting jeg har å pirke på:
- Jeg synes motivet på Home-siden er litt kjedelig. Det ville vært mer interessant å se på om du hadde holdt noe i hendene.
- Du bør justere fargene på fotoene litt. Med litt justering av fargetoner og større kontraster ville det nok blitt mer spennende for øyet.
- Et litt sprekere fontvalg i menyen ville nok ikke vært så dumt.

Alt i alt et kult konsept, men du kan godt gjøre noen justeringer for å sprite den opp litt mer
Gammel 23. Jan. 2010, 20:22:43   #3

marilla sin avatar
marilla
Administrator

Sted: Oslo
Alder: 22
Rykte: 20 marilla har skrudd av ryktefunksjon
Standard

Jeg har egentlig ingenting å si på selve websiden, men bildene du har klippet ut har jeg endel kommentarer til - her på laptopskjermen min ser jeg veldig godt at du har slurvet med utklippinga. prøv å justere opp brightness på alle de tre nederste bildene for å se alle områdene som ikke er ekte sorte. Dersom du har CS4 (mulig CS3 også har), så kan du legge på et eget adjustmentlayer med brightness for å se bedre mens du jobber med det.

Alternativet er å ha en ensfarget bakgrunn som IKKE er sort, legge bildet du skal klippe ut over, og bruke viskelær / cut / pen-tool for å fjerne alt rundt selve motivet. Dermed ser du lettere hva du har glemt. I tillegg er endel kanter litt blurry, f.eks skulderen på høyre side i det første bildet, og der du har gjort det mørkere øverst i det siste bildet. Siden du skal promotere deg selv som grafiker / designer (?), så er det lurt å ha sånne ting så gode som mulig. Dumt å gjøre dårlig inntrykk allerede der.

-- Terry Pratchett, The last Continent
marilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23. Jan. 2010, 21:23:50   #4

Roaa sin avatar
Roaa
Medlem

Sted: Stavanger
Alder: 20
Blogginnlegg: 1
Rykte: 2 Roaa er på en anerkjent vei
Standard

Syntes det var litt vnaksleig og se selve porteføljen. Som marilla sier, tror du må se på tingene som du har klippet ut.

Når det gjelder dette med meny'en bruker du CSS og Margin/Padding med prosenter, så det alltid vil være center.
Gammel 30. Jan. 2010, 04:30:01   #5

MacTobbe sin avatar
MacTobbe
Moderator

Sted: Trondheim
Alder: 23
Blogginnlegg: 6
Rykte: 7 MacTobbe er på en anerkjent vei
Standard

Hvis du bygger opp siden din ved hjelp av tables, så husk å sett table width til 100% i den tablen som ligger ytterst og omkranser siden. Alt inne i den vil skaleres etter browser-vinduet. Virker til at menyen ligger i en egen table uten prosent angivelse.

Koder du siden i ren CSS, så er det bare som Roaa sier å bruke prosenter i Margin/Padding.

Så over til selve designet. Kunne likt å sett menyen i en annen font, og i litt mindre font også. Synes den blir litt for voldsomt. Vet at det er litt web 2.0 over den stilen, men personlig synes jeg det blir litt for røft

Du kan også godt gjøre noe mer/annet med den glow-effekten. Blir litt for basic synes jeg.

Er ikke helt fan av den rammen din. Lurer nesten på om rammen hadde blitt bedre med en annen effekt en børstet stål, i tillegg til en litt slankere kant.

Men ellers er idéen veldig bra, og personlig Så med litt mer arbeid så blir dette knall
Mine bilder her på Kreativia
Tools of trade: Nikon D300, 16-85mm VR ED, CameraControlPro2, Adobe Design Premium CS4
MacBook Pro 15"
MacTobbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31. Jan. 2010, 19:29:30   #6
Alex
Medlem

Sted: Fauske
Alder: 17
Rykte: 3 Alex er på en anerkjent vei
Standard

Hei.
Har jobbet litt med det som er påpekt, spesielt bildene. Har dog ikke funnet ny font til menyen. Noen nevnte at bildet på forsiden var for kjedelig noe jeg forsåvidt skjønner, men jeg hadde desverre ikke tilgang til å ta nye bilder.

Forsiden
Her velger jeg bare og ha en slags "logo". Ingen spesielle endringer.

Portfolio
Har laget et flash-galleri. Litt vannskelig å vise i en PrintScreen, men kan forklare. Når en holder pekeren over høyresiden på bildet, dukker det opp en pil som man kan klikke på og bildet fader ut, og neste fader inn. Det samme gjelder om man skal gå bakover, da kommer det en pil opp på venstre side.

About
Samme "logo" som hjem-siden. Her skal det stå litt info om hvem jeg er og hva jeg gjør. Skal og legge inn en CV, noen som har et bra tips til hvordan jeg bør legge den inn?

Contact
Informasjon om meg osv. Så kan man klikke på Twitter/Facebook ikonene. De ser ut som buttons, og når pekeren kommer over den, ser det ut som den trykkes inn. På bildet er bildet over facebook-knappen.

Sist endret av Alex : 31. Jan. 2010 kl 19:40:21.
Alex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01. Feb. 2010, 07:20:02   #7
Svendsen
Medlem

Sted: Kristiansand
Alder: 21
Blogginnlegg: 3
Rykte: 4 Svendsen er på en anerkjent vei
Standard

Føler DU kommer mer frem enn arbeidene dine.
Gammel 10. Feb. 2010, 18:22:32   #8

matsarn sin avatar
matsarn
Medlem

Alder: 19
Rykte: 2 matsarn er på en anerkjent vei
Standard

Det er klart forbedring, men jeg vil likevel påpeke noen små ting. Den blå skriften på linkene er helt forferdelig, den MÅ du endre på :P En annen ting er at siden er veldig svart/hvitt. Muligens det hadde blitt litt bedre med farger? F.eks. navnet ditt i en farge. Eller i stedet for å ha glow på menyen så tar du en farge. Er ikke sikker det blir bedre men det får du bare se selv. Lykke til videre med porteføljen din
matsarn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke legge til nye tråder
Du kan ikke legge til svar
Du kan ikke legge til vedlegg
Du har ikke tilgang til å endre dine egne innlegg

BB kode er
Smilefjes er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av

Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 19:08:46.

Drives av vBulletin
Kreativias design er laget av Menelya
vBulletin er videreutviklet av DirtyWorker
no new posts