Gå Tilbake   Kreativia.no > Design og Web > Grafisk design

Med Adblock kan du ikke se våre awesome CommunityAds :(
Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21. Oct. 2009, 07:16:07   #1

Coockie sin avatar
Coockie
Mrs Helpy Helperson

Sted: Why E Hills of Norway
Alder: 22
Blogginnlegg: 2
Rykte: 7 Coockie vil bli kjent snart
InDesign Ignarock 2010

Dette er 2. året denne lille lokale «festivalen» dras igang. Og 2. gang jeg lager plakat til den.
På grunn av det, og et ønske fra arrangørene er selve stilen ganske satt.
Det jeg kunne tenke meg kommentarer på er illustrasjonen og om jeg eventuelt kan gjøre noe for å få plakaten enda råere.

Skal nevnes at denne er laget i vekror, da den mest sansynlig skal trykkes på t-skjorter også.
Så en haug av photoshop effekter kan ikke gjøre om originalkoneptet.

Also. Vet noen om et billig trykkeri som trykker i god nok kvalitet for en mediegrafikers øye?

Ps. Illustrasjonen kan også sees i denne tråden.
Mediegrafiker
Coockie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29. Oct. 2009, 20:54:45   #2

tanketom sin avatar
tanketom
Supermoderator
Moderatoransvarlig

Sted: Hovudsakleg Bergen
Blogginnlegg: 1
Rykte: 20 tanketom vil bli kjent snarttanketom vil bli kjent snart
Standard

Skalmesjå!

Utgangspunktet, illustrasjonen, er veldig pen. Eg saknar berre ei hand mot mikrofonen, eller noko som knyter dei to elementa til kvarandre! Slik den står no, så tykkjer eg det ser ut som dei to er ting som berre er sett ved sidan av kvarandre fordi du trengte ein mikrofon til sangaren din!

Ellers, så likar eg ikkje fontane :P Iron Maiden-fonten er også i klassen "oppbrukt" (personleg meining), og den andre fonten er dratt og dytta saman i høgda for å få den til å passe. Andreas no-likey :/

Bruk heller éin eller to fontar, ein litt bold og kraftfull ein (Rockwell?), som du beheld opprinneleg forhold mellom høgde og breidde på, og ta vekk plata i børsta stål. Så dekkjer du området under og rundt hovudet (og armen med mikrofonen?) med informasjonen du skal ha med. Akkurat no saknar eg td. kva band som skal spele der

Siste blogg: Norsk design i The Simpsons

tanketom@twitter | tanketom@dåttnett
tanketom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30. Oct. 2009, 07:44:14   #3

Ninolita sin avatar
Ninolita
Medlem

Sted: Oslo
Alder: 23
Rykte: 6 Ninolita er på en anerkjent vei
Standard

Det første jeg likte her var måten du hadde tegnet han på...med tanke på at vi ser han underifra, det gjør hele tegningen mer intens.

Men det som var litt kjipt med tegningen var håret, føler at resten er veldig gjennomført hvis du ser på metallplaten foran og mikrofonen så får du frem detaljer, det samme med ansiktet hans, du får frem musklene i ansiktet og kraften i at han synger, men håret blir da litt flat igjen.

Fonten på bandets navn var sånn....jajaja, det gav meg ikke den "awesome" følelsen, men får for meg at det er den litt standard rock fonten, så den fungerer sånn sett, men den setter ikke igjen en anderledes "rock band følelse".

Men ellers en kjempe illustrasjon =)
Gammel 30. Oct. 2009, 10:48:51   #4
Icetears
Medlem

Rykte: 0 Icetears er på en anerkjent vei
Standard

Jeg må si meg litt enig med de to over meg, det er noe som mangler på plakaten din.
Jeg personlig ville ha lagt en liten farge idet, litt orange i håret og noe på mikrofonen, kanskje?

Og ja - bytt ut fonten.
Icetears er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10. Nov. 2009, 08:45:40   #5

Coockie sin avatar
Coockie
Mrs Helpy Helperson

Standard

Sorry folkens. Må nok skuffe dre her. Det elementet som var satt fra før av er det som kritiseres mest (Og ikke uten grunn, Jeg er helt enig i at «Squealer» fonten ikke er noe serlig nyskapende) Desverre er denne brukt på foregående plakater, men ikke nok til at jeg kan gjennomføre et «redesign». Kanskje til neste år

Tanketom: Trist at du ikke likte oppsettingen av den resterende teksten, for det gjør jeg. Og jeg kan love deg at jeg aldri vill strekt noe for å få det til å passe. Hehe. Det hele er et virkemiddel fra min side Til informasjon finnes det kun to fonter i plakaten.
Det jeg er helt enig i er at det manglet noe som lenket de to illustrasjonene sammen. Jeg er ikke så flink på proporsjoner, men jeg skal prøve forslaget ditt. Takk for godt tips (Sto litt fast her serru)
Ang. Resterende informasjon, venter jeg fortsatt på dette fra kontaktpersonen for «festivalen»

Ninolita:
Du gjør et godt poeng med metallplaten og illustrajonen. Jeg vet bare ikke om jeg klarer å overtale folket til å droppe den. I tilegg tror jeg også denne metallplaten skal brukes i lokalet. Jeg kan eventuelt prøve å skille de enda mer, slik at det ikke er noen tvil om at de skal ha ulik stil.
Det er by the way, ikke noe band, men en slags festival

Icetears:
Jeg er ikke skeptisk til farger, men jeg lurer på en ting. Hvorfor orange? Mulig jeg er litt wierd her, men jeg ser ingen umiddelbar assosiasjon med rock og orange. Som sagt, bare lurer

Uansett. Takk for tilbakemeldinger alle sammen
Ny versjon vil komme snart.
Mediegrafiker
Gammel 27. Jan. 2010, 13:55:11   #6

Coockie sin avatar
Coockie
Mrs Helpy Helperson

Standard

Overtalingsevne er en fin ting å ha.
Sikkert mye som kunne vert endret på enda, men nå har den gått i trykken (Vel printeren er vel mer det riktige ordet)

Den endte opp slik i det minste

Mediegrafiker
Svar

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke legge til nye tråder
Du kan ikke legge til svar
Du kan ikke legge til vedlegg
Du har ikke tilgang til å endre dine egne innlegg

BB kode er
Smilefjes er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av

Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 19:08:21.

Drives av vBulletin
Kreativias design er laget av Menelya
vBulletin er videreutviklet av DirtyWorker
no new posts